سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درجات

سلام

به  تفکر کردن درباره این آیات توصیه شده ایم.

...

و من آیته ان خلقکم من تراب ثم اذا انتم بشر تنتشرون (20) و من آیته ان خلق لکم من انفسکم ازوجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه ان فى ذلک لایات لقوم یتفکرون (21) و من آیاته خلق السموت و الارض و اختلاف السنتکم و الوانکم ان فى ذلک لایات للعالمین (22) و من آیاته منامکم بالیل و النهار و ابتغاوکم من فضله ان فى ذلک لایات لقوم یسمعون (23) و من آیته یریکم البرق خوفا و طمعا و ینزل من السماء ماء فیحى به الارض بعد موتها ان فى ذلک لایات لقوم یعقلون (24) و من آیاته ان تقوم السماء و الارض ‍ بامره ثم اذا دعاکم دعوه من الارض اذا انتم تخرجون (25) و له من فى السموات و الارض کل له قانتون (26)

ترجمه آیات:


و یکى از آیاتش این است که : شما را از خاک آفرید و آنگاه (در زمین) پراکنده شدید. (20).

و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله‌ای (از علم و حکمت حق) آشکار است.

و یکی از آیات (قدرت) او خلقت آسمانها و زمین است و یکی دیگر اختلاف زبانها و رنگهای شما آدمیان، که در این امور نیز ادله‌ای (از صنع و حکمت حق) برای دانشمندان عالم آشکار است. (22).

و یکى از آیاتش خوابیدنتان در شب و طلب روزیتان در روز است که در این ، آیت ها هست براى مردمى که بشنوند (23).

و یکی از آیات او آن است که (رعد و) برق را به شما می‌نمایاند که هم شما را (از صاعقه عذاب) می‌ترساند و هم (به باران رحمت خود) امیدوار می‌گرداند، و نیز از آسمان باران می‌فرستد تا زمین را پس از مرگش باز زنده گرداند. در این امر نیز ادله‌ای (از قدرت ایزد) برای اهل خرد آشکار است. (24).

و از جمله آیات او این است که آسمان و زمین را با امر خود سر پا نگه داشته پس آن هنگام که شما را با یک دعوت مى خواند همه از زمین خارج مى شوید (25).


از آن اوست هر آنچه در آسمانها و زمین است و همه او را عبادت مى کنند (26).



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 99/11/26ساعت  1:36 عصر  توسط علی اصغر 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بخشی از آیه شریفه نوزدهم سوره مبارکه نساء
    سوره مبارکه توحید
    سوره مبارکه نوح آیه شریفه 5 الی 12
    سوره مبارکه حدید ابتدای آیه شریفه 25
    سوره مبارکه حج آیات شریفه اول و دوم
    [عناوین آرشیوشده]
     
    وبلاگ